Thursday, March 7, 2013

Chai-pisik

Minu esimene chai proovimine jäi kuhugi pooleteist aasta tagusesse aega, kui töötasin veel ühes armsas Tallinna vanalinna kohvikus, kus see jook menüüs oli. Ja sealt ma selle chai-pisiku ka külge sain. Kes veel ei tea, siis chai on Aasiast pärit jook, mis sisaldab endas musta teed ja erinevaid vürtse ning üldjuhul juuakse seda piimaga. Tean, et osad joovad seda ka veega, kuid mina nii proovinud ei ole ja ilmselt ei soovikski. Jooki võib uhkusega nimetada ka mõnusaks jõulujoogiks, kuna vürtsid annavad piparkoogise maitse.


Chai valmistamiseks leiab poelettidelt erinevaid tooteid. Mina olen proovinud neist kahte - Chai teabags'e Marks & Spencerilt ning David Rio erinevaid chaipulbreid. Kõigepealt siis esimesest, mis on kordades soodsam variant. Kuna David Rio pulbrid on suhteliselt krõbeda hinnaga ja seda potsikut esmalt osta ei raatsinud, siis leidsin Marks & Spenceri toiduosakonnast chai teepakid. Näevadki välja nagu tavalised teepakid, kuid valmistamisel ei piisa vaid teepaki pistmisest kuuma vette või piima, vaid pakikest tuleb keema tõusnud piimas 5 minutit keeta, et jook valmis saaks. See, et tegu on odavama variandiga, on ka maitses tunda, kuna maitse ei ole nii rikkalik ja vürtsikas kui David Rio pulbritega. Samas on tegu minu jaoks igati joodava joogiga. 50 teepakikese hind jäi minu mäletamist mööda 2-3 euro vahele.


Lemmikumaks on siiski osutunud David Rio chaipulbrid ning mina olen meie poelettidel näinud kolme erinevat sorti, kuigi tootjal on tegelikkuses neid sorte 8. Maitse poolest kõige rikkalikum ja tugevam on minu meelest Tiger Spice chai, mis on siis ka nö originaal (teised on kõik erinevate lisanditega). Poelettidel olen veel näinud Elephant Vanilla Chaid, millele on lisatud vanillimaitset, ja Tortoise Green Tea Chaid, mis on tehtud hoopiski rohelise tee põhja peale. Kusjuures viimasest tehtud jook on veel eriti huvitava samblase välimusega. Pulbrist joogi valmistamine on lihtne: lase ainult piim keema ja kalla pulbrile. Mina veel teen enda piimavahustajaga kuumale piimale ühe kerge vahumütsi peale. Viimase väikese potsiku  ostsin Rimist. Sellest peaks kirjade järgi jätkuma 12 kruusiks ja hind oli 8 eurot ja sente peale. 


Lisandina joogi sisse olen kasutanud erinevaid koorelikööre (näiteks Vana Tallinna šokolaadiliköör) või šokolaadimaitselist kohvisiirupit. Kuna pulber on juba ise magus, siis võib mõne maitse jaoks jook koos lisanditega olla liiga magus ja lääge, kuid näiteks teepaki puhul on võimalik suhkrut oma maitse järgi lisada.

Milline on teie lemmik soe jook?

No comments:

Post a Comment