Friday, April 5, 2013

Töökohaotsingud vol 1

Kuna ma siin kunagi juba otsa lahti tegin ja poole sõnaga rääkisin oma tööotsingutest, siis mõtlesin jagada teiega hetkel natuke rohkemat. Mulle endale meeldib sellise sisuga lugusid alati lugeda, ehk on keegi minusugune veel olemas.

Hetkel töötan pangas assistendina ning olen omandamas TTÜ majandusteaduskonnas bakalaureusekraadi. Kuna hetkel tunnen, et mind tõmbab pigem audiitortegevuse poole, siis ei rahulda mind praegune ametikoht ning sooviksin tegutseda just auditi vallas. Just sellel põhjusel hakkasingi surfama tööpakkumiste portaalides ja alguses oli seis küll nutune - päris mitu nädalat tundus, et ei ole mitte ühtegi kohta, kuhu kandideerida! See nutune seis kestis seni, kuni erinevad audiitorfirmad hakkasid enda juurde otsima finantsaudiitori assistente või finantsaudiitori nooremkonsultante - olenevalt siis sellest, kuidas seda ametikohta nimetada taheti, kuna tegelik töösisu on sama.

Nii kandideerisingi kahte suuremasse ja rahvusvahelisse auditi- ja konsultatsiooniettevõttesse. Esimese ettevõtte puhul tuli kandideerimiseks saata CV ja motivatsioonikiri, teise ettevõtte puhul tuli juba kandideerimisel täita nende veebikeskkonnas test, mis hindas numbrilist võimekust ja loogikat.

Peagi saingi esimesest ettevõttest tagasiside, et minu motivatsioonikiri ja CV jäid neile silma ning sooviksid mind kutsuda esimesse vooru ehk testile. Test koosnes erinevatest loogika- ja matemaatilistest ülesannetest. Kusjuures kalkulaatorit kasutada ei tohtinud, mis osutus omaette pähkliks. Samuti pidi täitma testi inglise keele kohta. Seal olid ülesanded valikvastustega ning pidi lünka valima sobiva sõna vms. Matemaatika-loogika test läks mul enda arvates suhteliselt hästi (siinkohal mainin, et ma ei ole üldjuhul sellist tüüpi inimene, kes pärast igat kontrolltööd/testi/eksamit kukub halama, et kõik läks nii metsa, kuigi tegelikult on lõpuks tulemustest näha, et asi on metsast kaugel; arvan, et oskan tulemust suhteliselt objektiivselt hinnata). Inglise keelega läks minu arvates pigem kesmiselt, sest tihti olin kahe erineva valikuvariandi vahel ja ei suutnud eristada, kumb on õige.
Mingi aja pärast sain aga kõne, et mu test oli väga heade tulemustega ning nad soovivad mind kutsuda rühmatööle, kus ma ka see nädal käisin. Rühmatööl oli koos minuga 6 inimest ning nö lahendada tuli kaks erinevat ülesannet. Kui alguses öeldi, et nüüd hakkame mängima rollimänge, siis minu esimene emotsioon oli: "Oh, Jeeeez!" Õnneks selgus, et mingit näitlejatribüüti meilt ei oodatud ning esimeses ülesandes pidime end ette kujutama kosmonautidena ning järjestama 15 eset tähtsuse järjekorras. Seejärel pidime arutama rühmaga ning tegema nö rühma ühise järjestuse ja hiljem seda võrdlema Armstrongi järgi õige lahendusega. Teise ülesandena pidi iga rühmaliige kehastama ühe ettevõtte mingi konkreetse osakonna juhti ning koos meeskonnaga pidi kärpima ettevõtte kulusid 20% võrra. Ehk siis iga osakonna juht pidi seisma oma osakonna kulude eest ja põhjendama, miks need on vajalikud ja miks neid kuigipalju kärpida ei saa. Oma aktiivsusega jäin suhteliselt rahule, üle vindi ei keeranud ja täitsa vait ka ei olnud. Tundub, et nö hindamiskomisjon jäi samuti rahule ning nüüd olen kutsutud viimasesse vooru ehk individuaalsele vestlusele, mis toimub järgmisel nädalal. Nähtavasti tulebki vol2 postitus sellest, kuidas vestlus möödus.

Rääkides nüüd teisest ettevõttest, siis sealt sain kõne, et minu veebis tehtud testid läksid hästi ning nad soovivad mind kutsuda esimesse vooru, milleks on siis kordustest. Ehk sisuliselt testiti seda, kas oma ülesanded ikka ilusti ise ära tegid. Esimeses voorus lahendasimegi neid samu teste ning lisaks inglise keele testi. See inglise keele test meeldis mulle rohkem kui esimeses ettevõttes, kuna ülesanded olid mitmekesisemad ja huvitavamad. Mõne aja pärast sain ka e-mailile tagasiside oma testi tulemuste kohta ning teist korda lahendades olid tulemused paremad kui esimesel korral kodus. E-mailis öeldi, et minuga võetakse lähiajal ühendust, kui on otsustatud, kellega nad järgmises voorus edasi jätkavad. Testi tegemisel öeldi veel seda, et kui antud voorus palju inimesi välja langeb, siis jätkatakse kohe intervjuudega (mida on kokku kaks), kuid kui kandideerijate arv jääb suhteliselt samaks, siis korraldatakse veel rühmatöö voor, kus jällegi sõelumine toimub. Täna sain kõne, kus küsiti, kuidas mul enda arvates testidega läks, ning kas sooviksin tulla järgmise vooru vestlusele, kuna neile tundus, et testid läksid hästi. Ja muidugi ma soovin!

Seega praegu olengi sellises seisus, kus järgmisele nädalale on planeeritud kaks intervjuud. Üks intervjuu on esimese ettevõtte viimane kadalipp, ehk mis peakski otsustama, kas saan sinna tööle või mitte. Teises ettevõttes on eesolev intervjuu eelviimane voor, millele järgneb veel üks intervjuu. Seega närvipinget on järgmises nädalas palju. Hetkel olen väga rõõmus selle üle, et üldse läbi nii mitme vooru jõudnud olen, kogemust on see palju andnud ning kui see vaid kogemuseks jääbki ja töökohta mulle ei too, siis on ju alati järgmine aasta jälle. :)

No comments:

Post a Comment