Monday, September 9, 2013

Kõrsikud ja Eesti muusika

Tulin pühapäeval koju ning nägin, et kohe meie maja juures on mingid suured telgid püsti ja aeg-ajalt kostub mikrofonisse rääkimise heli. Suuremat tähelepanu sellele ei pööranud, kuniks kuulsin kodus olles, et oot-oot, see on ju Chalice, kes mu maja kõrval hetkel esineb. Vaatasin internetist järgi, et kohe kuuldeulatuses toimub selline üritus nagu Mustamägi Elab ning nautisin kodus arvuti taga istudes Chalice'i kontserti. Ajakavast nägin, et järgmisena astuvad üles Kõrsikud ja seda ei kõlvanud küll vaid kodust kuulata, vaid pidi ikka kaema ka minema.
 
 
Ma ei tea, kuidas teile Kõrsikud ja nende tehtav muusika meeldib, kuid mulle tundub kogu see kamp ja nende tegevus ääretult aus, siiras, südantsoojendav ja armas.
Nende lugude lüürika on lihtne ja kuidagi täiesti süüdimatult võivad nad laulda kapis olevast neljast jäätisest ja nendega peo tegemisest ja ikkagi sümpaatsena tunduda. Ning nende kontserdite vahelood on samuti nii ausad ning täiesti häbenemata räägivad enda suurest kehamassist või sellest, kuidas pärast Eesti Laulu hakkas pappi rohkem voolama. Selliseid artiste võiks rohkem olla.
 
Ise olen kohal käinud nende kahel kontserdil. Korra Rock Cafes ning nüüd, kui täitsa juhuslikult sattusime neile peale. Viimasest kuulmisest avaldas eriti suurt muljet üks lugu nende esimeselt albumilt nimega "Ära tule". Nii ilus!
 
 
Kui Eesti artistidest üldse rääkida, siis mu maitse on võib-olla mitte nii väga mu eale kohane. Üks läbi mitme aasta suur lemmik on Dagö, kelle kontserdil ma ikka aastas korra püüan käia, kui nad muidugi üles astuvad. Viimatine tuurikontsert Noblessneri Valukojas oli küll ütlemata mõnus elamus, rahvast oli palju, bänd tasemel, Lauri ka muidugi täiesti hoos ja tasemel. Ja teine, kelle kontserdile jälle võimalusel läheks, ongi Kõrsikud, kes võluvad oma lihtsusega. Ja ehk kolmas, keda kuulama läheksin, oleks Chalice, kelle monoetendus "Lindmees" mulle ikka väga sügavalt hea mulje jättis ja mida võimalusel uuesti vaatama läheksin.
 
Milline on teie maitse Eesti muusikas ja mida arvate Kõrsikutest?

No comments:

Post a Comment