Wednesday, June 5, 2013

Arvamust // Millistel inimestel peaks olema keelatud kinos käia

Võib öelda, et viimasel ajal olen eriline kinosõber ja mulle tõesti meeldib kinos käia. Pimedas suure ekraaniga saalis, kus volüüm on veidi kõvem, on filmielamus hoopis suurem kui kodus telekast või arvutist filme vaadates. Siiski on peaaegu igal seansil mõnda tüüpi inimesi, kes kohe oskavad kinoelamust rikkuda.
 

Kroonilised hilinejad

Kuigi film hakkab peale iga kord märgitust hilisemal kellaajal ja enne seda näidatakse hulk treilereid, siis ikka on alati igal seansil inimesed, kes lihtsalt ei oska õigel ajal kinno tulla ning jõuavad kohale alles siis, kui uksed on juba suletud, saal kottpime ja mõnus filmielamus on juba käima löödud. Ja siis ilmuvadki need kroonilised hilinejad, kes krigistavad ust ja kappavad kohale oma suurte popcorni kastide ja Coca-Colaga ja veab, kui nad juhuslikult ei istu sinuga ühes rivis ja nad ei koperda su nina eest mööda, sosistades: "Vabandust, vabandust!" Siiski üldjuhul justnimelt peavad need inimesed istuma sinuga ühes reas ning seega on tähelepanu hajutatud ja filmi sisseelamine alguses poolik.

Kuid samas jälle teisalt.. Äkki neile inimestele ei meeldi treilereid vaadata?! Sest üks asi, mida ma peale mõndade inimeste veel kino juures vihkan, on trelerid. Ma ei vaata kunagi enne filmi treilerit, kuna seal näidatakse ära tavaliselt kõige paremad palad ja naljad, kõige põnevamad kohad ja üldse on see kogu elamuse rikkumine. Sest kes ikka ühe ja sama nalja peale kaks korda südamest naeraks? Ehk siis big NO minu poolt treileritele.

Inimesed, kes endiselt ei tea, kuidas telefoni hääletuks panna

... ja neid inimesi on, igal kuradi seansil! Ja kui see telefon üle saali mölisema hakkab, siis ma olen justkui filmist välja kistud ja mul on vaja jälle aega, et sinna sisse saada. Ma olen ise telefoni hääletule panemisega täielik saiko. Vaatan alati vähemalt kolm korda üle ja mõnikord olen isegi telefoni välja lülitanud, kuna "äkki see ikkagi hakkab helisema, kes seda tehnikat ikka teab". Ja siis on igal seansil ikka mõni inimene, kelle Nokia-tune hakkab üle saali tilisema. Nii et on kaks varianti, kas sellistel inimestel keelatakse kinos käia või üldse mobiiltelefoni omada.

Naerupurskajad

Need on need inimesed, kes IGA väiksemagi nalja peale purskuvad talitsematult naerma ja mind sellega alati ehmatavad ja ma seetõttu naljast osa ei jõua saada või taban ennast mõttelt, et kus see nali üldse oli. Minu viimane filmielamus hõlmas Pohmakas 3-e ja kahte suure kõriga mereväelast, kes olid vist valve alt putku saanud ja tulid oma vormiga kinosse hüsteeritsema. Sest nende naer tõesti seda oli. Okei, ma mõistan, et kui nali on naljakas, siis väikesele irvele võib lisaks tulla ka "ihihi", aga kui iga pisikese nalja peale oma kõri valla ajada, siis sorry, aga see on juba häiriv ja tekib küsimus, kas inimesed ennast üldse ei oska kontrollida.

Inimesed, kes enda järgi koristada ei oska

Need on need inimesed, kes tulevad kinno suure kraami söögiga (mitte, et mind see häiriks), aga kes pärast filmi vaatamist ei oska oma kraami kokku korjata ja seetõttu ongi kogu pink popcorni täis ja pudelihoidjates vedelevad tühjad topsid ja muu kraam, mis söömingust alles jäi. Nagu kui raske on võtta see tühi tops kätte ja see prügikasti visata? Või kui raske on popcorn õigesse auku pista, et terve tool seda hiljem täis ei oleks? Või kui käsi ei orinteeru hästi, siis kui raske on hiljem enda järelt koristada? Postiivne nende "sigade" juures on see, et nad ei häiri minu kinoelamust ja ebameeldiv tunne tekib pärast hea filmielamuse saamist.


Tuli nüüd üks vinguv ja veidi teistmoodi postitus, kuid need on mõttes, mis mind alati kinos olles tabavad. Aga siiski, kino on igati lahe koht! Muidugi, kui see ei ole Solarise kino. Miskipärast olen seal vaid korra käinud ja tõesti ei meeldi see kino. Sest mis mõttes ma lähen tegelikult kaubanduskeskusesse ja siis sõidan ühe trepi ülesse ja olen juba kinos?! Selle ühe eskalaatorisõiduga ei jõua küll kino tunne peale tulla.

Ja PS! Sain täna kaitstud oma bakalaureusetöö suurepärasele ehk A-le ehk viiele (kuidas keegi soovib) ja varsti saan cum laude omale tasku pista. Jee! :)

10 comments:

  1. suured-suured õnnesoovid!!

    + lisaksin omalt poolt siia nimekirja "mölisejad". huh, kui vastikud on tegelased, kes filmi ajal selle sisu/maailma asju/mida iganes arutavad ja oma jutusuminaga närvidele käivad.
    nii kahju, et "selliseid" kinost välja ei visata, sest ilmselgelt pole kino mingi mokalaat või sotsialiseerumise koht.

    Maiken,
    Maikeni blogi - part of me

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suured tänud! :)

      Jahh, mölisejad ka kindlasti! Ja kommentaatorid, eriti kui nad veel juhtuvad ennast su kõrvale istutama.

      Delete
  2. Nõustun Sinu kogu postitusega täielikult! Ise polegi seetõttu enam päris kaua kinos käinud, kuna ilmselgelt leidub inimesi, kes mu filmielamuse eneseteadmata ära rikuvad.
    Lisaksin veel inimesed, kes popcorni pakkide, krabisevate kommikottide ja jumal teab millega krõbistavad. Võibolla see on mu oma isiklik probleem, aga ma muutun alati lausa pööraselt vihaseks ja tahaks inimestelt toidu käest haarata ning ära visata. :P + ebameeldiv matsutamine/mälumine. :P

    Cum laude eest hip-hip-hurraa! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tore lugeda, et minusuguseid häirituid ikka rohkem on ja nõustun su kommentaariga :)

      Delete
  3. Päris raske ikka, kui KÕIK asjad häirivad... teisi muuta ei saa, seega kas peab ise muutuma või loobuma kinost?!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Õnneks nii raske vist ei ole, kui sa ette kujutad, ning kui KÕIK häiriks, siis arvatavasti loobukski kinost. Seega saan kinost endiselt rohkem positiivset kui häirivat, ära muretse :)

      Delete
  4. Mulle treilerid filmi alguses just meeldivad. Kuna ma väga filme vaadata ei viitsi ja filmimaailmaga tihedalt kursis ei ole, siis kinoskäies leian alati uusi ideid, mida tahaks vaatama tulla. :P
    Mind aga viimasel ajal on häirima hakanud hoopis nutitelefonid kinosaalis. Eks ikka üritan tihti saali tahapoole end sättida ja seega on väga hea ülevaade nii kui keegi oma ekraanilahmaka käima lülitab. Kellavaatamisest või muust olulisest asjast saab ju aru, aga viimane kord oli silmata päris mitut, kes facebookis või twitteris, skypes või muus suhtlusäpis passisid ja muudkui seletasid.. Siis tekkis küll küsimus, et miks sa tuled kinno kui sa ei viitsi siin olla ja ei suuda see max 2 tundi facebookist eemal olla? :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mind ka need nutikad vahel häirivad. Samas viimase filmielamuse aeg ma neid ka veidi mõistsin. No tuli mul ka jube uni peale ja päris igav oli! :D Siiski nutikat enda lõbustamiseks välja ei võtnud ja üritasin siiski filmi jälgida.

      Delete
  5. Aga kui on väga igav film, siis miks mitte lahkuda kinosaalist? :D Raha oled sa niivõinaa igava filmi peale raisanud, mida hiljem kahetsed, seega ei ole ka siis enam tegelikult ju väga vahet, kui sa seda filmi lõpunigi ei vaata. :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selle lahkumisega on sada häda. Esiteks ei taha teisi segada, teiseks tahaks ikka näha, kuidas film lõppeb ja millise lahendusega, kolmandaks on kindlasti kaaslane, kes pole lahkumisest huvitatud jne. Üldjuhul ma raha raiskamist igava filmi peale pole kahetsenud, sest mingi elamus seegi ja midagi positiivset saab ikka ka kaasa noppida :). Hiljem võib veel kripeldama jääda, et äkki ikka lõpp läks huvitavaks :D

      Delete